Saturday, October 31, 2009

ME MISSING??????

Rindu saya pada belog ini, buat masa ini, saya sangat sibuk, terpaksa menghilangkan diri mencari arah tuju, benar kata orang, hidup seperti roda, kadang kita diatas, kadang kita dibawah...YA..saya terpaksa menerima hakikat ini..terima kasih sayang, sebab sudi menemani diri ini sepanjang dalam kekusutan dan kebingungan.

Siapalah saya untuk menilai diri ini, baik atau buruk, tuhan yang menentukan segalanya..well, saya pasrah dengan apa yang terjadi dan mencuba untuk memperbaiki diri. 

Sesungguhnya saya sangat merindui kehidupan pada masa-masa lampau.....



noted: TETAP RAHSIA...

 

Saturday, October 17, 2009

Masih lagi dalam suasana raya...

Lately ni saya agak bz cket, banyak sangat benda nak dibelog...hurm..
Finally, saya jumpe juga kawan-kawan lama yang terpisah selama 8,9 tahun..lame tuu
:)
Finally, kami jumpe di fb dan sempat lagi bergosip di rumah terbuka Maxy..:p



 

 

Perkenalkan mereka-mereka yang cantik ini
Kebaya maroon ; Elia
Kebaya Puteh ; Soraya
Kurung Maroon; Maxy (Toke open ouse :P)
Kurung Hijau; Baby Ain
Kebaya Merah itu; Saya (diddy)

P/S : Korang jangan marah aku, yang pasti korang tetap vouge..;P

Yang GEWAMNYA bakal bf aku, sempat mengusik kata si Kebaya Puteh itu cantik..grrr..ada hati la tu untuk menggatal..haihhh..








 

Thursday, October 8, 2009

WUJUD LAGI KAH?


1.Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan
 alasan kenapa
 dia mencintai kamu. Yang dia tahu dihati dan dimatanya
 hanya ada kamu
 satu-satunya.


2.. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa
atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu
bahagia dan
kamu tetap menjadi impiannya.


 3.. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa
adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik
walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah
bertambah.


 4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa
saja yang kamu
lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti
 'selamat pagi',
 'selamat hari minggu', 'selamat tidur',
take care', dan lain-lain
lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan
 kiriman SMS
itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang
berbeza,
bukan
"aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain
kata cinta itu.

 
 6. Jika kamu menyambut hari ulang tahun dan kamu tidak
mengundangnya ke
majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan
menelefon untuk
mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


 7. Orang yang
 mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang
dia lalui
bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri
 sudah
melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga
 untuknya. Dan
saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu
tidak bisa
berulang selalu.

 
8.Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap
kata-kata yang kamu
 ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
 pernah
mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di
hatinya,
 berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan
padanya, dan
akhirnya kau
 musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang
 mencintai kamu.



9.Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu
 kegemaran
 kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
ingin tahu
apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga,
walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia
 berjaya.


10.Kalau
kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema,
 atau
batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
 untuk
bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu,
peduli
tentang kamu.

 

 11.Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau menghadapi
ujian, dia akan
menanyakan bila kursus atau ujian itu berlangsung, dan saat
 harinya
tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk
 memberi semangat kepada
 kamu.


 12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu
 barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu
yang biasa,
tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

WUJUD LAGI KAH MEREKA-MEREKA YANG MACAM NI??






 
 
 



Wednesday, October 7, 2009

RED KEBAYA
    
            Saya tahu, begitu buruk bila saya mengenakan kebaya merah..hahahahaha


dengan rambot yang xterurus :P

AMOI CANTIK vs NYONYA TUA

Memang kalau saya pergi mana-mana xkirala la shopping complex ke, supermarket ke, kat mane-mane jela, pastinya orang akan keliru sama ada saya ini orang Cina atau  orang Melayu..
disini saya ingin membuat satu pengakuan bahawa, saya adalah melayu asli tetapi berketurunan cina ..(vodo!!maknenye bukan melayu asli la.hahaha)
Masih lagi tidak memahami, mengapa mereka tetap 'speakong' cina dengan saya, walaupun saya sudah masuk dan menjenguk ke kedai mereka lebih 5,6 kali,( i think so :P) 
 agaknya setiap kali saya mahu masuk kedai, perlu ke saya mengatakan
"Helloooo..miss..saya ni MALAY lahhhhh!!"
hahahah T_T

U're not chinese ewh.
No laa...im malay..
Owh..okay..Amoi, u manyak cantik..
owh..ok2..thanx..
U punye muka manyak macam cina loo..
Owh, my grandmother is chinese
Aiyooyoo..talak pandai cakap cina
hehehe..xpandaila aunty..paham-paham macam tu je..
lol..manyak rugi laa..
hehehe..yela tu..
Aiyoo..macam cina la u..
iyeee..iyee..aunty
manyak cantik
hehe..iyee...iyee..
(dalam hati..sudah-sudah la tu, penat nak melayan kerenah aunty ni..)

noted; purple itu saya, biru itu nyonya tua :P


saya ke amoi cantik itu :p




40 Things Girls Wish Guys Knew..


1. Dont tell us when you think other girls are hot.



2. Whenever possible, please say whatever you have to say during commercials before we get bored.



3. Mark anniversaries on the calendar.



*4. We think about you all the time.



*5. This is how we see it: Don’t call = Don’t care.



6. Which also means that if we dont call, take a hint.



7. We like you to be a little jealous. But overly possessive is not necessary.



8. We’re allowed to be late. You’re not.



9. Eye contact is the key.



10. Don’t take longer to get ready than we do.



11. Laugh at our jokes.



*12. 3 words: honesty, honesty, honesty!



13. Girls can be groupies. Guy groupies are stalkers.



14. Do not start with us. You will not win.



15. Would you like it if a guy treated your sister that way? Didn’t think so.



16 If you ask nicely, we`ll answer the same way.



17. We will never have enough clothes or shoes.



18 Open the door for us no matter where we are.



19. We love surprises.



*20. Pay attention to the little things we do, because they mean the most.



21. Always brush your teeth before you see us. A fresh mouth and white teeth are a necessity.



22. Clean your room before we come over.



*23. Even though you’re sometimes insensitive and hurt us, we still love you with everything we are.



24. Don’t act hard around your friends



25. Sometimes “NO” really means “NO!”.



26. “Wife beaters” are not an adequate form of fashion.



27. Sensitive guys are great.. but crying more than we do in a movie just isn’t right.



28. Dont let ex-girlfriends cause drama, relationships are stressful enough.



*29. It takes a special kind of stupid to forget birthdays.



*30. “Fat chicks” have feelings, too.



31. Silent treatment, shoulder shrugs, tears, yelling, & nasty looks add up to = YOU DiD SOMETHiNG WRONG.



32. The excuse “I can’t dance” is unacceptable. We will appreciate the simple fact that you're trying.



*33. Just because a girl doesnt pick up on the first ring, doesnt mean she's not waiting by the phone.



34. You dont have to spend a lot; if it means a lot.



35. Dont say you love me if you dont mean it.



*36. Dont lie to us. We will catch you.



*37. Dont you ever answer our question with only ONE word! We hate it!



38. Just BE by our side when shopping means you are not allowed to flirt while we shopping



39. Please give us some comment while shopping.. it's compulsory.



*40. When the girls get together, we talk about everything. Meaning, my best friends know everything about you.


..................................



Im sick..

Perasaan membelog kali ini, adalah satu perasaan yang sangat teruja, setelah sekian lama meninggalkan belog yang xcun ni..
adalah disebabkan beberapa sebab yang telah melanda diri ini..
Dan sebabnya, aku telah dilanda virussssssss....
DEMAM.DEMAM.DEMAM
Aku telah dilanda demam panas, berskala 38.7 darjah celcius..gilew woo..selama 5 hari, aku jadi orang yang xterurus, badan pun da susut, hati pun da kering..seb baik aku xsaspek H1NI...huh...

p/s: Windu ini blog :)